Kniha nie je skladom
expedujeme do 7dní
Vydavateľ: SPN - Mladé letá
ISBN: 9788010040131
Poč.strán: 80
Rok vydania: 2017
Väzba: brožovaná
Formát: 210x297
Jazyk: slovenský
Pridané: 02.11. 2016
ISBN: 9788010040131
Poč.strán: 80
Rok vydania: 2017
Väzba: brožovaná
Formát: 210x297
Jazyk: slovenský
Pridané: 02.11. 2016
Naša cena: 4,70 €
Prvouka pre 2. ročník základnej školy
Autor: Wiegerová Adriana, Česlová Gabriela, Majerčíková Jana
Kniha je v kategórii: Prvouka pre základnú školu
Pracovná učebnica prešla schvaľovacím konaním a má odporúčaciu doložku MŠVVaŠ SR.
Pracovná učebnica prvouky pre druhý ročník základnej školy je spracovaná podľa inovovaného ŠVP. Učivo je zaradené do dvoch hlavných vzdelávacích oblastí: Človek a príroda a Človek a spoločnosť. Je to pracovná učebnica – žiaci do nej píšu a kreslia.
Učebnica má prehľadnú štruktúru. Orientáciu uľahčuje farebné odlíšenie tematických celkov. Na každej strane je názov tematického celku a názov témy. Každá téma obsahuje krátky odborný text, ktorý podporuje učenie sa žiaka i v domácom prostredí. Text je primeraný pre danú vekovú kategóriu. V učebnici sa nachádzajú úlohy, otázky a námety na projekty, pokusy, pozorovania. Na konci témy je zaradená časť Čo sme sa naučili, ktorá pomáha v kompletizácii učiva a v orientácii v prebranom texte.
Učebnica má bohatý grafický a ilustračný materiál, ktorý tvoria kresby, obrázky, fotografie. V centre kresbovej výbavy učebnice je komiksová kresba, ktorá je základom práce s tzv. pojmovými komiksami. Komiksová kresba je postavená na dvoch ústredných postavách – Adamovi a Janke – žiakoch 2. ročníka základnej školy. Spolu s nimi sa objavujú aj ďalšie postavy z ich okolia. Komiksová kresba je do textu začleňovaná tak, aby podnecovala k diskusii a uvažovaniu, čo stimuluje vedecké myslenie žiakov, pričom je založená na vysvetľovaní reálnych dejov v bežných situáciách. Tento typ kresby pomáha žiakom s poruchami učenia rýchlo sa orientovať v texte, a tak vytvára optimálne prostredie modernej inkluzívne vedenej školskej triedy.
Sprístupňovanie nových vedomostí prostredníctvom vlastných pozorovaní a realizáciou jednoduchých pokusov rozvíja poznávacie procesy a spôsobilosti žiakov. Žiaci nie sú pasívni prijímatelia informácií, ale naopak, stávajú sa aktívnymi tvorcami nových téz a majú priestor analyzovať ich aj vo vlastnom poznávacom procese. Získavajú skúsenosti, ktoré sú základom ich učenia.
Koncepcia učebnice je postavená tak, aby s ňou vedeli pracovať aj žiaci so špecifickými poruchami učenia, ale aj nadané deti. Obsah logicky nadväzuje, zachováva sa jeho postupnosť, prihliada sa na vekové osobitosti žiakov. Sú v ňom vhodne zakomponované prvky zdravotnej a environmentálnej výchovy.
Pracovná učebnica prvouky pre druhý ročník základnej školy je spracovaná podľa inovovaného ŠVP. Učivo je zaradené do dvoch hlavných vzdelávacích oblastí: Človek a príroda a Človek a spoločnosť. Je to pracovná učebnica – žiaci do nej píšu a kreslia.
Učebnica má prehľadnú štruktúru. Orientáciu uľahčuje farebné odlíšenie tematických celkov. Na každej strane je názov tematického celku a názov témy. Každá téma obsahuje krátky odborný text, ktorý podporuje učenie sa žiaka i v domácom prostredí. Text je primeraný pre danú vekovú kategóriu. V učebnici sa nachádzajú úlohy, otázky a námety na projekty, pokusy, pozorovania. Na konci témy je zaradená časť Čo sme sa naučili, ktorá pomáha v kompletizácii učiva a v orientácii v prebranom texte.
Učebnica má bohatý grafický a ilustračný materiál, ktorý tvoria kresby, obrázky, fotografie. V centre kresbovej výbavy učebnice je komiksová kresba, ktorá je základom práce s tzv. pojmovými komiksami. Komiksová kresba je postavená na dvoch ústredných postavách – Adamovi a Janke – žiakoch 2. ročníka základnej školy. Spolu s nimi sa objavujú aj ďalšie postavy z ich okolia. Komiksová kresba je do textu začleňovaná tak, aby podnecovala k diskusii a uvažovaniu, čo stimuluje vedecké myslenie žiakov, pričom je založená na vysvetľovaní reálnych dejov v bežných situáciách. Tento typ kresby pomáha žiakom s poruchami učenia rýchlo sa orientovať v texte, a tak vytvára optimálne prostredie modernej inkluzívne vedenej školskej triedy.
Sprístupňovanie nových vedomostí prostredníctvom vlastných pozorovaní a realizáciou jednoduchých pokusov rozvíja poznávacie procesy a spôsobilosti žiakov. Žiaci nie sú pasívni prijímatelia informácií, ale naopak, stávajú sa aktívnymi tvorcami nových téz a majú priestor analyzovať ich aj vo vlastnom poznávacom procese. Získavajú skúsenosti, ktoré sú základom ich učenia.
Koncepcia učebnice je postavená tak, aby s ňou vedeli pracovať aj žiaci so špecifickými poruchami učenia, ale aj nadané deti. Obsah logicky nadväzuje, zachováva sa jeho postupnosť, prihliada sa na vekové osobitosti žiakov. Sú v ňom vhodne zakomponované prvky zdravotnej a environmentálnej výchovy.