Kniha nie je skladom
expedujeme do 7 dní

Vydavateľ: Raabe
ISBN: 9788081402340
Poč.strán: 105
Rok vydania: 2016
Väzba: brožovaná
Formát: 145x210
Jazyk: slovenský
Pridané: 23.06. 2016
ISBN: 9788081402340
Poč.strán: 105
Rok vydania: 2016
Väzba: brožovaná
Formát: 145x210
Jazyk: slovenský
Pridané: 23.06. 2016
Bežná cena: 7,56 €
Naša cena: 7,55 €
Zľava:
Naša cena: 7,55 €
Zľava:
Matematikov žalospev
Kniha je v kategórii: Odborná a náučna literatúra
O neutešenej situácii vo vyučovaní matematiky aj úrovni matematických
znalostí žiakov sa popísalo veľa kníh. Písali matematici - tým chýba
množstvo matematických tém, ktoré sa kedysi deti učili aj na obyčajných
základných školách aj gymnáziách. Písali učitelia, ktorým v školách
chýbajú učebnice, u detí sústredenie, záujem a schopnosť riešiť úlohy.
Matematikov žalospev je však kniha, ktorú píše človek s bohatými
skúsenosťami z oboch strán.Paul Lockhart, pôvodne aktívny vedec, matematik, pôsobiaci na
najlepších amerických univerzitách, sa pred takmer dvadsiatimi rokmi
rozhodol prejsť k prameňom - šiel učiť matematiku puberťákov na
obyčajnej škole v New Yorku. A učí dodnes. Na základe svojich skúseností
- ako už z názvu vyplýva, nie práve potešujúcich - sa rozhodol ukázať
svoj názor na to, prečo školská matematika, ako ju vyučujeme dnes,
nefunguje. Prečo nerozvíja matematické myslenie, nepomáha pochopiť
zákonitosti nášho sveta. Lockhart vidí nespokojných učiteľov,
nešťastných matematikov, znudené deti. Chce zistiť, prečo je to tak,
skúša nájsť odpovede. Hovorí "z duše" účastníkov procesu.
Avšak kompetentný názor znamená aj vedomie dôsledkov a pokus o riešenie. Lockhart navrhuje cestu k inému mysleniu, k tvorivosti a vnútornej nezávislosti učiteľa. Takýto učiteľ potom môže pracovať s radosťou a s pocitom, že jeho práca má zmysel, po takejto práci ostávajú deti, pre ktoré otvára matematika nové svety plné krás.
Avšak kompetentný názor znamená aj vedomie dôsledkov a pokus o riešenie. Lockhart navrhuje cestu k inému mysleniu, k tvorivosti a vnútornej nezávislosti učiteľa. Takýto učiteľ potom môže pracovať s radosťou a s pocitom, že jeho práca má zmysel, po takejto práci ostávajú deti, pre ktoré otvára matematika nové svety plné krás.