Kniha je vypredaná.
Vydavateľ: Ikar
ISBN: 9788055124292
Poč.strán: 372
Rok vydania:
Väzba: viazaná
Formát: 2
Jazyk: slovenský
Pridané: 27.04. 2011
ISBN: 9788055124292
Poč.strán: 372
Rok vydania:
Väzba: viazaná
Formát: 2
Jazyk: slovenský
Pridané: 27.04. 2011
Bežná cena: 12,80 €
Naša cena: 9,30 €
Zľava: 27%
Naša cena: 9,30 €
Zľava: 27%
Čo videl pes
Autor: Gladwell Malcolm
Kniha je v kategórii: Eseje, kritika, teória
Prečo sa niektorí ľudia zaseknú a iní spanikária? Prečo máme veľa druhov horčice, ale kečup zostal rovnaký? Čo nás učia futbaloví hráči o zamestnávaní učiteľov? Ako nám farba na vlasy rozpovie históriu dvadsiateho storočia? Kniha Čo videl pes ponúka výber toho najlepšieho z publicistickej tvorby Malcolma Gladwella, ktorého označujú za najoriginálnejšieho amerického novinára. Všetkých devätnásť esejí sa prvý raz objavilo na stránkach časopisu New Yorker. Dokumentujú veselého ducha a neutíchajúcu zvedavosť, ktoré z autora urobili bystrého skúmateľa skrytej výnimočnosti. V knihe rozdelenej do troch tematických celkov nájdete dojemné rozprávanie o vynálezcovi antikoncepčnej pilulky aj príbeh pioniera lahodných omáčok k cestovinám Howarda Moskowitza. Gladwell si posedí u Rona Popeila, kráľa americkej kuchyne, keď predáva kuchynské grily, a vytuší tajomstvá Cesara Millana, „krotiteľa psov“, ktorý rozzúrené zviera skrotí dotykom ruky. „Čo chodí Millanovi po rozume, keď to robí?“ zamýšľa sa autor. „To ma inšpirovalo pri písaní tohto dielka. Ale keď som bol asi tak v polovici príbehu, uvedomil som si, že existuje ešte lepšia otázka: Keď Millan predvádza svoje čary, čo chodí po rozume psovi? To je to, čo chceme naozaj vedieť: chceme vedieť, čo videl pes.“
V ďalšej časti Gladwell skúma dôveryhodnosť inteligenčných testov a prezrádza, prečo sa raz zamestnávatelia zo Silicon Valley priam pretekali pri najímaní istého absolventa vysokej školy. „Sila dobrého písania,“ píše Gladwell v úvode, „nestojí ani nepadá na svojej schopnosti presvedčiť. Stojí alebo padá na schopnosti zapojiť vás, prinútiť vás rozmýšľať a umožniť vám nazrieť do niečej hlavy.“
V ďalšej časti Gladwell skúma dôveryhodnosť inteligenčných testov a prezrádza, prečo sa raz zamestnávatelia zo Silicon Valley priam pretekali pri najímaní istého absolventa vysokej školy. „Sila dobrého písania,“ píše Gladwell v úvode, „nestojí ani nepadá na svojej schopnosti presvedčiť. Stojí alebo padá na schopnosti zapojiť vás, prinútiť vás rozmýšľať a umožniť vám nazrieť do niečej hlavy.“