Kniha nie je skladom
budeme expedovať
až po 10.1.2025
Vydavateľ: Wolters Kluwer
ISBN: 9788057104834
Poč.strán: 296
Rok vydania: 2022
Väzba: brožovaná
Formát: 172x243
Jazyk: slovenský
Pridané: 23.05. 2022
ISBN: 9788057104834
Poč.strán: 296
Rok vydania: 2022
Väzba: brožovaná
Formát: 172x243
Jazyk: slovenský
Pridané: 23.05. 2022
Bežná cena: 18,60 €
Naša cena: 15,25 €
Zľava: 18%
Naša cena: 15,25 €
Zľava: 18%
Formatívne hodnotenie a jeho implementácia do výučby prírodných vied, matematiky a informatiky
Autor: Ganajová Mária
Kniha je v kategórii: Pedagogika
Publikácia sprístupuje teoretické poznatky o formatívnom hodnotení, jeho stratégiách, nástrojoch a možnostiach jeho implementácie do výučby prírodných vied, matematiky a informatiky. Ide o kvalitatívne hodnotenie, ktoré sa chápe ako proces používaný učiteľmi a žiakmi počas výučby zameraný na poskytovanie spätnej väzby a následné prispôsobenie výučby s cieľom zlepšiť dosahovanie stanovených výsledkov. Prostredníctvom formatívneho hodnotenia sa žiaci naučia hodnotiť sami seba, svojich spolužiakov i skutočnosti okolo seba. To sa ukazuje ako jedna z dôležitých úloh súčasnej i budúcej školy.
Dôvodom vzniku publikácie je aj opakovaná požiadavka analytikov OECD pre
oblasť vzdelávania, aby sa do slovenského vzdelávacieho systému
zaviedli „prvky formatívneho hodnotenia“, ktoré dokážu zachytiť nielen
to, „čo“ a „s akým“ výsledkom sa žiaci učia, ale aj „ako“ sa učia.
Teória je doplnená ukážkami, konkrétnymi nástrojmi a technikami
formatívneho hodnotenia a príkladmi z výučby. Obsahom druhej predmetovej
časti publikácie sú praktické ukážky stratégií a nástrojov formatívneho
hodnotenia na vybrané témy prírodovedných predmetov (biológia, fyzika,
chémia), matematiky a informatiky so zreteľom na zdôraznenie ich
didaktickej účinnosti.
Publikáciu adresujeme pedagogickej a odbornej verejnosti, učiteľom, budúcim učiteľom, študentom, ale aj rodičom žiakov. Veríme, že bude podnetom pre učiteľov implementovať formatívne hodnotenie do výučby na všetkých stupoch škôl nielen v prírodovedných, ale aj v spoločenskovedných predmetoch.