Vydavateľ: Edis
ISBN: 9788055413730
Poč.strán: 124
Rok vydania: 2017
Väzba: viazaná
Formát: 170x240 mm
Jazyk: slovenský
Pridané: 05.03. 2018

Kniha nie je skladom
expedujeme do 7dní

Bežná cena: 14,70 €
Naša cena: 12,45 €
Zľava: 15%

Hodnota a jej vyjadrenie v podniku

Autor: Ďurišová Mária

Kniha je v kategórii: Odborná a náučna literatúra
Vedecká monografia Hodnota a jej vyjadrenie v podniku poskytuje pôvodný monotematický pohľad na poznatky a vlastné závery vedeckovýskumnej činnosti o hodnote , jej vyjadrení v podniku, o tvorbe hodnoty pre zainteresované skupiny a o hodnotovom manažmente. Obsahom je vymedzenie hodnoty v ekonomickej teórii, podnikovej praxi a EN 1325-2014 Value management, charakteristických znakov a prvkov podniku v trhovom hospodárstve a hodnotového vyjadrenia transformačného procesu. Na uvedené nadväzuje problematika hodnotového manažmentu. Hodnotový manažment je druhom manažmentu, ktorého podstatou je funkčne nákladový (hodnotový prístup) a vyvinul sa z hodnotovej analýzy. Význam použitia riadenia na základe hodnoty je pre podnik v tom, že upevňuje a zvyšuje úroveň jeho konkurencieschopnosti. Uplatnením princípov, metód a aktivít hodnotového manažmentu dochadza k tvorbe hodnoty pre zainteresované skupiny, čo sa následne prejaví v ich lojalite k podniku, t.j. vlastník je ochotný investovať ďalší kapitál, zákazník sa stáva trvalým, zamestnanci svoje pracovné aktivity smerujú k naplneniu podnikových cieľov, ostatné zaniteresované skupiny šíria dobré meno podniku atď. Pri riadení hodnoty musia byť zosúladené očakávania jednotlivých zainteresovaných skupín. Záver monografie rozoberá princípy a metódy stanovenia hodnoty podniku ako celku alebo jeho funkčných častí vzhľadom na dôvody oceňovania a využitie Business Intelligence v hodnotovom manažmente, a to predevšetkým pri funkčnej a hodnotovej analýze.